Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: stratus 2,0 le 1996
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 22:02
Temat postu:
gaśnie na lpg
Witajcie przeszukałem forum i nie znalazłem tego tematu co mnie nurtuje . Chcę kupić stratusa 2.5 silnik z 97 roku, tylko że gaśnie zaraz po odpaleniu na gazie a na benzynie chodzi super i nie wiem czy warto się ładować w takie kupno
Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Chrysler, 300m 3.5, 2000
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 23:40
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) gaśnie na lpg
Sekwencje nie odpalają na gazie(no w każdym razie o takiej nie słyszałem jeszcze). Przyczyn odcięcia gazu znam kilka. Oto one.
1) Przetarty kabelek do elektorzaworu na butli.
2) Spalona któraś cewka.
3) Zajechany opiłkami trzpień wielozaworu.
4) Nie dochodzi woda do parownika i zamarza.
5) Zjarany bezpiecznik.
Witajcie przeszukałem forum i nie znalazłem tego tematu co mnie nurtuje . Chcę kupić stratusa 2.5 silnik z 97 roku, tylko że gaśnie zaraz po odpaleniu na gazie a na benzynie chodzi super i nie wiem czy warto się ładować w takie kupno
Kolega herakles napisał część przyczyn.
Po za tym może być:
1.Ustawienia na kompie instalacji lpg
2.Walnięte wtryskiwacze gazowe
3.Map sensor gazu nie sprawny albo połączenia do niego
4.Sterownik gazu
5.Czujnik temperatury na reduktorze odpowiedzialny za próg temperatury włączania lpg...nie sprawny albo połączenia
6.Reduktor do regeneracji wymiany
7.Zerwane jakieś połączenia elektryczne w instalacji gazu...albo nawet zwykły brak masy
Usterek sporo możliwych....i nie można na odległość bez diagnozy i zerknięcia powiedzieć która z nich.
Prostym wydaje się jeśli sam nie potrafisz podjechać do kolegi który zna się na tym albo do na prawdę zaufanego gazownika....który nie naciągnie cię na nie potrzebne koszta a sprawdzi co jest faktycznie.
Ogólnie niech naprawi sprzedający bo np map sensor gazu to wydatek ok 150 zł a sterownik ok 300 zł, ale czujnik temperatury tylko ok 30 zł....zależy co trafisz.
A usterki gazu gdyby było ich dużo potrafią wkurzyć i podnieść koszt....
Chyba że auto z dużym upustem...na benzynie jest oki więc reszta do zrobienia.
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) gaśnie na lpg
Jak byś napisał czy instalacja gazowa przełącza się automatycznie, czy za każdym razem przerzucasz ręcznie to już można wnioskować której generacji jest instalka. Ponadto kiedy była założona, bo może się okazać że dojdzie jeszcze wymiana butli bo skończyły się papiery.
Najczęściej może być parownik. Nie każdy go czyści pomimo filterków to i tak po kilkudziesięciu tysiącach trzeba go regenerować bądź wymienić na nowy. Osobiście w pierwszej kolejności wymieniłbym filterki i rozbebeszył parownik.
Jak ciepły silnik to i w sekwencji od razu chodzi na gazie lub tak szybko przełącza że nie zdążymy przyuważyć owego momentu. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) gaśnie na lpg
[quote="Keram2504"] Osobiście w pierwszej kolejności wymieniłbym filterki i rozbebeszył parownik.
Filterki musiałyby być nieźle zafajdane żeby gasł.....o parowniku-reduktorze napisałem.
Ale ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym czujnik temperatury na reduktorze....gdy jest walnięty albo problem z prądem to nie zaskoczy na lpg...
W drugiej połączenia elektryczne do elektrozaworu przy reduktorze i wielozaworu przy butli...i czy otwierają się po dojściu prądu i dają gaz na przewody....czy dochodzi do reduktora...
Następnie czy dochodzi gaz na wtryski gazowe..
A gdy to nic nie da ...to po kolei eliminować pozostałe przyczyny _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) gaśnie na lpg
robertos245 napisał:
Dzięki koledzy za tyle diagnoz i powodów tego lpg już rozwiązałem problem parownik wymieniony i działa lpg stag 4
Kolego bo tyle może być usterek, a z opisu nie da się wyciągnąć jednoznacznego wniosku
Zaczyna się od najłatwiejszych i bezgotówkowych sprawdzeń i napraw i eliminowanie po kolei......
O reduktorze-parowniku napisałem ci i trafiłem......ale równie dobrze mogły być inne przyczyny i wymiana nie pomogłaby....
.....a swoją droga reduktor był zasyfiony czy coś innego??? Może czujnik temperatury a wymienili cały....bo tak szybciej i akurat trafione / a czujnik nowy jest w komplecie/...
Jeżdżę na pb-lpg już 13 lat....w tym na woyagerach 9 lat.
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) gaśnie na lpg
Z tj listy co podałeś wcześniej to trudno nie trafić.
Można wnioskować że reduktor zasyfiony, ponadto niejeżdżone na gazie pewnie z rok. Gumy stwardniały, elementy gumowe w środku poprzyklejane, elementy aluminiowe z nalotem. Jednym słowem przypuszczam że naprawa, regeneracja w takim wypadku mało opłacalna. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) gaśnie na lpg
Keram2504 napisał:
Z tj listy co podałeś wcześniej to trudno nie trafić.
Można wnioskować że reduktor zasyfiony, ponadto niejeżdżone na gazie pewnie z rok. Gumy stwardniały, elementy gumowe w środku poprzyklejane, elementy aluminiowe z nalotem. Jednym słowem przypuszczam że naprawa, regeneracja w takim wypadku mało opłacalna.
Keram kolega pytał więc podałem możliwe przyczyny....a że może być ich wiele więc wypunktowałem wszystkie....nie mam możliwości zerknięcia do auta a tak łatwiej eliminować gdy wiadomo czego szukać .
Zawsze z jedną tylko poradą można nie trafić....a tak teraz wiadomo czego szukać w przyszłości....
Reduktor można regenerować we własnym zakresie...wtedy tylko trochę zacięcia i dokładności a koszt zestawu naprawczego to ok 50-60 zł...plus np preparat do czyszczenia przepustnicy /który przyda się w garażu/.
Rozkręcamy,mechanicznie i chemicznie czyścimy,zakładamy nowe elementy, montaż do auta i jest oki
Pozdrawiam _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.