Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407, 1997 CM3, 2007 r., HATCHBACK 4DRZW, 143 KM, WTRYSK EW10A TYP EW/DW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Cze 2014, 12:47
Temat postu:
407 a LPG - Jaka instalacja ?
Witam serdecznie,
Jestem nowym użytkownikiem- - laikiem w temacie mechaniki samochodowej, a tym bardziej w temacie LPG. Szukałem na forum, ale nie znalazłem klarownej odpowiedzi na moje bolączki Zakupiłem Peugeota 407 z silnikiem 2.0 143 koni. Myślę o montażu instalacji gazowej, ale mechanik który sprawdzał mi auto po zakupie, powiedział, iż z powodu plastikowych kolektorów nie poleca instalacji LPG. Mechanik dobry. Natomiast skądinąd słyszałem o tym, że te samochody są bardzo dobre do zakładania instalacji LPG (Ponoć MPT jeździła wieloma z 407 z LPG i bardzo sobie chwalili). Co Wy o tym sądzicie. Jeśli nadają się, to jaką instalację polecacie? Czy spalone kolektory to droga "impreza"? Dane samochodu w profilu.
Dziękuję za ew pomoc.
Pozdrawiam
Kolego, zmień mechanika czym prędzej, bo nie ma wielkiego pojęcia o instalacjach gazowych. Mam C5 z takim samym silnikiem, z plastikowym kolektorem, zagazowaną w grudniu 2013. Do tej pory zrobiłem 14kkm i nic. Dosłownie! Zero jakichkolwiek problemów.
Opowieści o tym, że plastikowy kolektor to przeszkoda w montażu instalacji lpg biorą się z epoki instalacji II generacji, albo i IV generacji ale w skrajnie zaniedbanych samochodach. Jeśli masz problemy z układem zapłonowym, regulacją zaworów ssących (przegrzewanie grzybków) i źle zainstalowany układ gazowy, to faktycznie może się pojawić detonacja gazu w kolektorze. Każdy strażak ci powie, że pożar lub wybuch nastąpi jeśli mamy spełnione trzy warunki: paliwo, tlen i wystarczającą ilość energii cieplnej do zapłonu. Dlatego tak ważne jest miejsce wlotu gazu do kolektora. Jeśli będzie daleko od cylindrów (bo np. montażyście niewygodnie było zamontować bliżej), to może dojść do takiej sytuacji, że gaz "wtryśnięty" do przewodu kolektora nie zostanie wessany do cylindra i pozostanie w nim po zamknięciu zaworu dolotowego silnika. Jeśli teraz mamy problem z regulacją zaworów (zbyt mały luz) i grzybek zaworu jest choćby lekko przegrzany, albo i bez tego, ostro "damy w palnik", to może dojść do wybuchu.
W przypadku mojej C5tki, wejście gazu w kolektor jest tuż przy wtryskiwaczach benzyny (jest tam idealne go tego miejsce) a wtryski gazowe Matrix HS są na tyle małe, że mieszczą się przy kolektorze pod plastikową osłoną silnika. To jest istotne, ponieważ za "wtryskiem" gazu jest już po prostu gumowa rurka, otwarta do przewodu kolektora. dlatego te gumowe rurki pomiędzy wtryskami gazu a kolektorem powinny być jak najkrótsze.
Kolego, z Wawy jesteś, więc jestem w stanie wskazać Ci gazownika, który Ci to ogarnie. Znam go od lat i nie pierwszy samochód mi zagazował. Instalacja KME Nevo, parownik KME Silver, wtryski Matrix HS, zbiornik toroidalny we wnęce pojemność "gazowa" 42l (trochę mało, bo auto potrafi wypić). _________________ A ja sobie płynę. I płynę.
czy ktoś z was jeździ może na zenicie pro? jeśli tak, to w jakiej konfiguracji - jakie wtryski, jaki reduktor? jak sterownik się sprawuje, jakich oszczędności mogę się spodziewać etc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.