Jeep

ogłoszeniaceny używanychdealerzyforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) 407 a LPG - Jaka instalacja ?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum JEEP Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fazi125

Czytelnik



Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Peugeot 407, 1997 CM3, 2007 r., HATCHBACK 4DRZW, 143 KM, WTRYSK EW10A TYP EW/DW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Cze 2014, 12:47
Temat postu:

407 a LPG - Jaka instalacja ?


Witam serdecznie,
Jestem nowym użytkownikiem- - laikiem w temacie mechaniki samochodowej, a tym bardziej w temacie LPG. Szukałem na forum, ale nie znalazłem klarownej odpowiedzi na moje bolączki Smile Zakupiłem Peugeota 407 z silnikiem 2.0 143 koni. Myślę o montażu instalacji gazowej, ale mechanik który sprawdzał mi auto po zakupie, powiedział, iż z powodu plastikowych kolektorów nie poleca instalacji LPG. Mechanik dobry. Natomiast skądinąd słyszałem o tym, że te samochody są bardzo dobre do zakładania instalacji LPG (Ponoć MPT jeździła wieloma z 407 z LPG i bardzo sobie chwalili). Co Wy o tym sądzicie. Jeśli nadają się, to jaką instalację polecacie? Czy spalone kolektory to droga "impreza"? Dane samochodu w profilu.
Dziękuję za ew pomoc.
Pozdrawiam
Powrót do góry
kuinamor

Dyskutant



Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 73
Skąd jesteś (miejscowość / region): Józefów / Mazowsze
Posiadane auto: Citroen, C5, sedan, 2,0 Pb, 2008
Piwa: 4/2
Wysłany: Pią 08 Sie 2014, 09:07
Temat postu:

uciekaj!


Kolego, zmień mechanika czym prędzej, bo nie ma wielkiego pojęcia o instalacjach gazowych. Mam C5 z takim samym silnikiem, z plastikowym kolektorem, zagazowaną w grudniu 2013. Do tej pory zrobiłem 14kkm i nic. Dosłownie! Zero jakichkolwiek problemów.
Opowieści o tym, że plastikowy kolektor to przeszkoda w montażu instalacji lpg biorą się z epoki instalacji II generacji, albo i IV generacji ale w skrajnie zaniedbanych samochodach. Jeśli masz problemy z układem zapłonowym, regulacją zaworów ssących (przegrzewanie grzybków) i źle zainstalowany układ gazowy, to faktycznie może się pojawić detonacja gazu w kolektorze. Każdy strażak ci powie, że pożar lub wybuch nastąpi jeśli mamy spełnione trzy warunki: paliwo, tlen i wystarczającą ilość energii cieplnej do zapłonu. Dlatego tak ważne jest miejsce wlotu gazu do kolektora. Jeśli będzie daleko od cylindrów (bo np. montażyście niewygodnie było zamontować bliżej), to może dojść do takiej sytuacji, że gaz "wtryśnięty" do przewodu kolektora nie zostanie wessany do cylindra i pozostanie w nim po zamknięciu zaworu dolotowego silnika. Jeśli teraz mamy problem z regulacją zaworów (zbyt mały luz) i grzybek zaworu jest choćby lekko przegrzany, albo i bez tego, ostro "damy w palnik", to może dojść do wybuchu.
W przypadku mojej C5tki, wejście gazu w kolektor jest tuż przy wtryskiwaczach benzyny (jest tam idealne go tego miejsce) a wtryski gazowe Matrix HS są na tyle małe, że mieszczą się przy kolektorze pod plastikową osłoną silnika. To jest istotne, ponieważ za "wtryskiem" gazu jest już po prostu gumowa rurka, otwarta do przewodu kolektora. dlatego te gumowe rurki pomiędzy wtryskami gazu a kolektorem powinny być jak najkrótsze.
Kolego, z Wawy jesteś, więc jestem w stanie wskazać Ci gazownika, który Ci to ogarnie. Znam go od lat i nie pierwszy samochód mi zagazował. Instalacja KME Nevo, parownik KME Silver, wtryski Matrix HS, zbiornik toroidalny we wnęce pojemność "gazowa" 42l (trochę mało, bo auto potrafi wypić).
_________________
A ja sobie płynę. I płynę.
Powrót do góry
adasekk

Czytelnik



Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: chev
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Wrz 2014, 13:21
Temat postu:

zenit pro


czy ktoś z was jeździ może na zenicie pro? jeśli tak, to w jakiej konfiguracji - jakie wtryski, jaki reduktor? jak sterownik się sprawuje, jakich oszczędności mogę się spodziewać etc.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum JEEP Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych


JeepGrand Cherokee

94 900

2015r.

115 210 km

kujawsko-pomorskie

JeepGrand Cherokee

279 900

2021r.

36 528 km

kujawsko-pomorskie

JeepWrangler

264 900

2022r.

12 949 km

kujawsko-pomorskie

JeepCompass

79 990

2019r.

133 605 km

pomorskie

JeepWrangler

229 900

2019r.

31 900 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System